🎁🎄PROMOCJA ZABAWKI - RABAT 20% - KOD RABATOWY - ZABAWKA 🎄🎁

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Jak zbudować strategię zaopatrzenia dla sezonowych produktów?

Handel napędzany jest przez popyt. Zapotrzebowanie na konkretne produkty w ogromnej mierze jest uzależnione od pory roku i nadchodzących wydarzeń. Każda osoba prowadząca swój sklep stacjonarny lub internetowy powinna zadbać nie tylko o strategię sprzedażową, ale również zakupową. Brak przemyślanego schematu może mieć poważne konsekwencje: wzrost kosztów, obniżenie efektywności pracy, braki magazynowe oraz zaleganie produktów na półkach. Jak zbudować efektywną strategię budowania zaopatrzenia dla produktów sezonowych? Sprawdź nasze rady!

Zarządzanie zapasem sezonowym

Strategia zaopatrzenia to plan pozyskania towaru w najlepszej możliwej cenie, w optymalnej ilości i przy zachowaniu standardów jakości, do jakich przywykli klienci. Planując strategię zakupową, należy wziąć pod uwagę nie tylko ceny i dostępność produktów, ale również ich standard oraz zapotrzebowanie w danym momencie.

W przypadku standardowego towaru planowanie zakupów jest znacznie prostsze i opiera się głównie na kontrolowaniu stanów magazynowych i zaspokajania stałych potrzeb swoich klientów. Większego zaangażowania i specjalistycznej wiedzy wymaga zarządzanie zapasem sezonowym – produktami, dla których wskaźnik rotacji wzrasta w określonym przedziale czasowym w ciągu roku. 

Podstawą zarządzania zapasem sezonowym są dwa czynniki:

    • lead time – czas, który upływa od momentu złożenia zamówienia u dostawcy do dostarczenia go klientowi. Zbyt długie oczekiwanie na towar może sprawić, że przegapisz optymalny czas na sprzedaż artykułów świątecznych czy wakacyjnych. Nie czekaj do ostatniej chwili – kompletuj towar jeszcze przed szczytem sezonu, aby klient miał czas się z nim zapoznać i podjąć decyzję o zakupie;
  • czas trwania sezonu –zadaniem pracowników działów zakupów jest precyzyjna identyfikacja szczytów sezonów oraz okresów, w których popyt na dane artykuły jest najmniejszy. Aby przeprowadzić analizę, należy prześledzić dane zebrane na temat sprzedaży z analogicznych okresów z poprzednich lat. Znajomość zachowań klientów to klucz do dobrego kontrolowania zapasów.

Najważniejsze sezony w handlu

Sytuacja ekonomiczna i trendy to mocne czynniki kształtujące zachowania konsumentów. Obok nich należy wymienić również sezonowość. Każda firma handlowa w ciągu dwunastomiesięcznego cyklu odnotowuje zarówno peaki sprzedażowe, jak i martwe okresy, kiedy obroty są mało satysfakcjonujące.

Jakie miesiące są dla handlowców najgorętsze? Oto najważniejsze z nich:

  • wiosna – święta Wielkanocne, ożywienie głównie w sektorze spożywczym, a także w sklepach oferujących wyposażenie do domu oraz zabawki;
  • okres wakacyjny – złoty czas dla biur podróży i sklepów oferujących artykuły sportowe, ogrodowe, dmuchane zabawki, stroje kąpielowe i tym podobne;
  • koniec wakacji i wrzesień – powrót do szkoły, który pociąga za sobą wzrost zainteresowania artykułami papierniczymi i pomocami szkolnymi, a także sprzętem elektronicznym i odzieżą;
  • październik – w tym okresie wzrasta popyt na dekoracje halloweenowe, które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością;
  • listopad – wielkie wyprzedaże w ramach Black Friday;
  • okres bożonarodzeniowy – „czas żniw” dla większości sklepów stacjonarnych i internetowych.

Warto zwrócić uwagę na dynamikę zmian w handlu. Jeszcze kilkanaście lat temu produkty bożonarodzeniowe pojawiały się na półkach sklepowych znacznie później, przeważnie w listopadzie. Obecnie niektóre sklepy zaczynają sprzedaż świątecznych produktów już we wrześniu. Warto zastanowić się, czy taki pośpiech w przypadku Twojego sklepu jest wskazany. Zatroszcz się o to, żeby Twoja oferta dotarła do szerokiego grona odbiorców: zwiększ wydatki na promocję w sieci, między innymi budżet na pozycjonowanie i reklamy. 

Aby zredukować straty związane z niskim zainteresowaniem ofertą w „martwym” okresie, warto wprowadzić skuteczne strategie sprzedażowe, na przykład wyprzedaże i promocje (na przykład „2 plus 1”). 

Hurtownia Kathay-Haster – produkty sezonowe od jednego dostawcy

Rozproszenie łańcucha dostaw wiąże się z wieloma trudnościami, między innymi przestojami, wysokimi kosztami transportu, zwiększeniem nakładów pracy w magazynie i księgowości. Znacznie korzystniejszym rozwiązaniem jest pozyskiwanie produktów sezonowych z jednej hurtowni wielobranżowej. Model single sourcing (pojedyncze źródło dostawy) przynosi szereg korzyści, między innymi ujednolicenie terminów płatności, standaryzację usług, ograniczenie liczby faktur, efektywne planowanie dostaw, ograniczenie do minimum ryzyka braków na półkach magazynowych. Aby cała procedura przebiegała sprawnie, należy zacząć od podstaw – znalezienia zaufanego dostawcy, z którym nawiążesz długofalową relację. 

Stały dostęp do atrakcyjnych produktów sezonowych (i nie tylko) oferuje Kathay-Haster. Nasza hurtownia proponuje sprzedawcom bogaty asortyment naszych marek własnych oraz producentów o ugruntowanej pozycji na rynku. Nawiązując współpracę z naszą hurtownią, zapełnisz półki magazynu produktami sezonowymi, które spełnią oczekiwania wymagających klientów. Co znajdziesz w naszym katalogu produktów sezonowych? Oto kilka propozycji:

  • kategoria „ogród”: piaskownice, trampoliny, parasole przeciwsłoneczne, leżaki, stoły, ławki, krzesła, klęczniki, stoły turystyczne i bankietowe, hamaki, huśtawki, oświetlenie solarne, grille ogrodowe;
  • kategoria „zabawki”: klocki, samochody, auta (w tym zdalnie sterowane), maszyny rolnicze, garaże i parkingi, lalki, roboty, kolejki, maskotki, zabawki kreatywne i edukacyjne i wiele innych;
  • kategoria „baseny i ogrodowe i akcesoria marki INTEX”: baseny stelażowe, baseny rozporowe i dmuchane, SPA ogrodowe, pokrywy basenowe, pompy i filtry, wodne place zabaw, deski SUP, akcesoria plażowe.

Każdy kontrahent zamawiający asortyment w naszej hurtowni może liczyć na atrakcyjne ceny uzależnione od wielkości zamówienia. Proces zamawiania towaru jest prosty i wygodny – cała procedura odbywa się on-line. Zapewniamy kompleksową obsługę na każdym etapie współpracy, począwszy od doradztwa, poprzez przygotowanie optymalnej oferty, kończąc na sprawnej dostawie pod wskazany adres.

Data publikacji: 29.11.2024 10:38:00

Kontakt

Jesteśmy do Państwa dyspozycji 

pon.- pt. w godz. 8:00-16:00.

Telefon: +48 887 333 305

E-mail: hurtownia@kathay.com.pl