Zakładając swój sklep internetowy lub stacjonarny, warto przygotować kompleksową ofertę, która zaspokoi potrzeby różnych klientów, nie tylko detalicznych. Dodatkowy rynek zbytu, a zatem większe zyski, zapewnia sprzedaż B2B. Co oznacza termin? Jak odnieść sukces w handlu B2B? Sprawdź!
B2B – transakcje między firmami
Pod nazwą B2B (business-to-business) kryje się termin oznaczający transakcje między dwoma podmiotami gospodarczymi. Towar czy usługa nie muszą różnić się od tej proponowanej klientowi indywidualnemu. Efektywna sprzedaż B2B wymaga jednak innego podejścia i dostosowania modelu działania do oczekiwań specyficznej grupy docelowej.
Wymiana handlowa między firmą (sklepem) a osobą prywatną jest znacznie prostsza. Sprzedaż towaru lub usługi podmiotowi gospodarczemu wiąże się z wydłużeniem ścieżki zakupowej. Dlaczego? W proces zakupu jest zaangażowanych więcej osób, które muszą wypracować wspólne stanowisko. Ponadto, zanim transakcja zostanie sfinalizowana, zwłaszcza dotycząca towaru o bardzo dużej wartości, sprzedawca musi przekonać do siebie potencjalnego kontrahenta. Operacje handlowe między firmami często są poprzedzone prezentacjami, negocjacjami, a nierzadko również przetargiem.
Jak odnieść sukces w handlu B2B?
Obsługa podmiotów gospodarczych wymaga od sklepu lub hurtowni dopracowanego modelu działania. Jak osiągnąć sukces w sprzedaży B2B? Oto kilka wskazówek:
- Komunikacja
Nie bagatelizuj roli kontaktu z klientem. Przykładaj dużą wagę do komunikacji – wyczerpująco odpowiadaj na wszystkie pytania i przyjmij zaangażowaną postawę. Buduj trwałą relację. Dbając o regularny kontakt z klientem, zwiększasz szansę na kolejną transakcję. Pamiętaj o stałych klientach – drobny upominek w okresie bożonarodzeniowym albo rabat na sezonowe artykuły z pewnością zostaną docenione.
- Warm calling
Chcesz zwiększyć sprzedaż? Działaj efektywnie! Warm calling, czyli technika polegająca na telefonowaniu do osób, z którymi wcześniej nawiązałeś już pierwszy kontakt, zwiększy szanse na sukces. Po skończonej rozmowie warto wysłać potencjalnemu klientowi spersonalizowaną wiadomość mailową zawierającą podsumowanie rozmowy i szczegóły oferty.
- Personalizacja oferty
Poznaj potrzeby danego klienta. Na podstawie wnikliwej analizy przygotuj najkorzystniejszą ofertę.
- Lista kontaktów biznesowych
Aktywne uczestnictwo w targach i innych imprezach branżowych to świetny sposób na rozszerzenie zasięgu działania i zwiększanie świadomości marki.
- Reklama
Nie zapomnij o efektywnej promocji. Nowoczesna kampania internetowa zaprezentuje Twoją ofertę podmiotom o określonych cechach.
- Przedstawiciele handlowi
Najlepszą wizytówką Twojej marki są pracownicy. Warto zatrudnić wysoko wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, którzy będą reprezentować interesy firmy i nawiązywać relacje z klientami biznesowymi.
- Rabaty, promocje, akcje sezonowe
Elastycznie reaguj na rynkowe trendy i dostosowuj do nich swoją ofertę. Klientom, którzy wcześniej skorzystali już z Twoich usług, regularnie proponuj wyjątkowe oferty. Regularne promocje i spersonalizowane pakiety znacząco zwiększą szansę na sprzedaż.
Sprzedaż B2B: stwórz atrakcyjną ofertę z Kathay-Haster
Chcesz rozszerzyć grupę swoich odbiorców o podmioty gospodarcze? Aby dostarczać szczególnie wymagającym klientom produktów najwyższej klasy, musisz zadbać o podstawę – solidnego dostawcę. Hurtownia Kathay-Haster już od 1991 roku wspiera polskie firmy w realizacji celów biznesowych. Wśród naszych wieloletnich partnerów znajdują się zarówno niewielkie sklepy stacjonarne i internetowe, jak i rozpoznawalne sieci o ogólnopolskim zasięgu. Proponujemy bogaty asortyment produktów naszej marki własnej, Rastar oraz renomowanej firmy Intex. Dbamy o to, aby towar spełniał najwyższe standardy, a jednocześnie wyróżniał się atrakcyjną ceną. Nasza hurtownia działa on-line, co znacząco usprawnia proces uzupełniania zaopatrzenia. Zapraszamy do kontaktu – chętnie odpowiemy na wszelkie pytania!